Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2012. február 4., szombat

Bodyrock kezdőknek

Ilyen hidegben nem lehet ugrókötelezni. Még én sem megyek ki mínusz 15 fokban sportolni. Nálunk hó nem esett, de olyan hideg van és úgy fúj a szél, hogy normális ember ilyenkor ki sem mozdul otthonról.
Túl vagyok már három bodyrock edzésen. :) Az első az intervallumos saját has edzésem volt, a másik pedig az, amit Angéla hirdetett ki még a hét elején. Csütörtökön szabin voltam és kipihenve tudtam belevágni a 200 székre fellépésbe. 13:03 lett az időm, több mint három perccel jobb, mint decemberben. Ez két pozitív dolgot jelent: legyőztem saját magamat és decemberhez képest rengeteget javult az erőnlétem. :)
Mióta Zuzana szólókarrierbe kezdett, nem csinált még olyan edzést, amihez igazán kedvem lett volna. Az új viszont már az első percben szimpatikus volt:


Comb és fenék edzés némi háttal kombinálva: pont erre van nekem szükségem! :) Nekiugrottam és aztán meglepően könnyűnek éreztem. Olyannyira, hogy utána lenyomtam még egyszer, kicsit intenzívebben. Összesen 24 percet vett igénybe a két kör (Első 11:50, második 11:12.)
Sok edzeni vágyó találja túl nehéznek a bodyrockos videókat. Hozzám is fordultak már azzal a kérdéssel, hogy "Na de hol kezdjem?". Nos hát, kedves tornászni vágyók: ez egy olyan videó, akit bárki meg tud csinálni. Öt körből áll és négy gyakorlatból. Az ismétlésszámok gyakorlatonként: 5 10 15 10, majd újra 5. Tehát előbb nehezedik, majd mikor már elfáradtunk, könnyebbé válik. És ez kell egy kezdőnek!
Ha valaki nem mozog annak több oka is lehet: lustaság, időhiány, helyhiány stb... Azt hiszem a leggyakoribb ok a KUDARC. Mert nem olyan mozgásformást választ, ami számára teljesíthető. A legtöbben még mindig a táplálkozásban látják a megoldást. Aztán jön a tavasz, rájönnek, hogy mozogni kellene és megpróbálkoznak a FUTÁSSAL. A futáshoz nem kell semmi, de egyszerűnek nem mondanám. Kell némi erőnlét, hogy ne csak 2 percig kocogjunk. És ha ez nem megy, akkor jön a kudarcérzés.
Ezt a videót bárki megpróbálhatja. Nem kell hozzá először súly sem. Sőt, az első gyakorlatot lehet helyettesíteni egyszerű kitöréssel is. Bárkinek szívesen segítek, aki hozzám fordul segítségért. Nem vagyok sem edző, sem szakértő. Olyanban tudok tanácsot adni, amit én magam is megtapasztaltam.

2 Comments:

Vivu
2012. február 4. 22:22  

Szóval akkor ez nem egy izmosítós, izomlázat okozós videó ugye? Pedig én is gondoltam rá, hogy kipróbálom, de ha nem érezni különösebb hatását akkor választok valami mást:)

Noémi
2012. február 4. 22:28  

A kitöréses gyakorlat a legelején nagyon jó. Nekem valószínűleg a kedvencem lesz, mert nagyon húzza a combot és a feneket. Az feltétlenül próbáld ki, de fogj valami súlyt a kezedben, miközben csinálod. A többi tényleg semmi extra.:)

Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012