Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2015. május 13., szerda

Reumás

Sziasztok! Az elmúlt hónapokban szünetelt az oldalam, a blogom és sajnos 2 teljes hónapig szünetelt az edzés is.
Nyolc éve kezdtem el edzeni és ezt a 8 évet sikerült sérülés és probléma mentesen végigcsinálnom. Aki ismeri a formabontást a kezdetektől, az tudja, hogy Rubint Réka tanoncból váltam előbb HIIT, majd ugrókötél fanatikussá, próbálkoztam a zóna edzéssel is. Tavaly októbertől egészen február végéig Melissa Bender edzéseit csináltam, havi kihívásokra bontva. Végre belekerült az életembe a jóga is, nagyon megszerettem. Bátran állítom, életem egyik legjobb formáját értem el ebben az időszakban.
Aztán február végén kezdődött a bajom, lázzal, bal oldali mellkasi fájdalmakkal. Vérvétel, jó néhány vizsgálat és 2 doboz fájdalomcsillapító beszedése után végül a reumatológián kötöttem ki, ott állapították meg, hogy bordaízület gyulladásom van, némi idegbecsípődéssel. Persze az ok nem ismert, gyógymód se nagyon van rá, maradt hát orvosi javaslatra a teljes pihenés. Sok-sok utánaolvasás és némi megfigyelés után jöttem rá, hogy összefüggés van a stressz és a fájdalmaim között. Munkanapokon előfordul a fájdalom, ha itthon vagyok, kutya bajom. Érdekes.
Két hónap teljes pihenő után viszonylag jól vagyok. Miután április végén közölték velem, hogy ezzel igazából nem tudnak mit csinálni, dacból elkezdtem edzeni. Persze semmi komolyabbat, lassan terhelem magam. A semmi komoly alatt egyszerű alakformáló tornákat kell érteni. Sokat romlott a forma, az állóképesség. Minden edzés után olyan izomlázam van, hogy menni is alig tudok. Narancsbőrös lett a combom, ami eddig feszes volt, az most puha. Gyakorlatilag elvesztettem azt, amiért októbertől februárig napról napra megküzdöttem.
Újrakezdtem. Nehéz. Jó pár hétbe beletelik, míg látni fogom magamon az eredményt. És még hol van az az intenzitás, ahogy februárban edzettem? Hogy lehet 2 hónap alatt ennyit gyengülni? Leszek-e még olyan formában, mint februárban? Hamarosan kiderül.

4 Comments:

Anna
2015. május 14. 16:13  

Jobbulást! "Formába lendülés" helyett pedig szerintem fókuszálj arra inkább, hogy helyreállítsd a testi-lelki egyensúlyodat. A narancsbőr nem a világ vége, az élet természetes része :) Fontosabb, hogy meg tudj gyógyulni, főleg ha említed, hogy bizonyos stresszfaktorok milyen hatással vannak rád. Biztos, hogy eleget pihentél? Nem kell elsietni semmit :)

Noémi
2015. május 14. 21:03  

Szervusz!

Köszönöm, kedves tőled.
Igazából annyit szeretnék jelenleg elérni, hogy egy picit feszesebb legyek, ezt értem formába lendülés alatt. :)
Az edzés számomra jó módszer a stressz levezetésére, ezért is kezdtem el. Ha jól érzem magam a bőrömben, az a lelkemnek is jót tesz. Úgy érzem pihentem eleget és egyelőre tényleg csak félgőzzel megyek. Februárban heti egy pihenőnappal edzettem, most ez 3-4, aztán ha úgy érzem megy, akkor lesz kevesebb.
A stresszt nagyon nehezen kezelem, a jóga vált be legjobban, fél óra után aludni tudnék, úgy lenyugtat. (Különösen a csípőnyújtások vannak jó hatással az idegeimre :D )

Anna
2015. május 15. 10:24  

A heti 3-4 pihenőnap az nagyon jól hangzik. Én magam is úgy érzem, hogy heti 3 edzéssel jól érzem magam és így még marad is bennem plusz energia, amit aztán vagy edzésre használok fel, vagy egyéb aktív kikapcsolódásra :) Nekem is így van egyensúlyban most az életem.

Bizony, a nőknél a stressz hajlamos a csípőben "koncentrálódni". Én tavaly hónapokig küzdöttem a guggolással például, mert nagyon nyomasztott valami és fájt a csípőm is sokat. Aztán túljutottam rajta és már a csípőm se fáj. Én is szívesen járnék jógázni, abszolút megértelek, nekem helyette maradnak a mindenféle mobilizációs gyakorlatok egyelőre meg egyéb nyújtások:)

Noémi
2015. május 18. 7:33  

Én azért a 3 edzést szeretném növelni, de még korai. :)
A jógát én sem óraszerűen csinálom, nem járok el sehova. Melissa Bender 30 napos kihívásaiban volt néhány streching jellegű, jógás videó, ott szerettem meg. Aztán felfedeztünk egy könyvet, ami kezdőknek magyarázza el a jóga alapjait, sokat segített. Ha érdekel, "Fog ez menni-Jóga" a könyv címe. Szép, fényes papírra nyomtatott, színes, gazdagon illusztrált könyv, ezért a 4000 Ft-os ára nem vészes azt hiszem. :)

Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012