Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2012. szeptember 4., kedd

Guggolás: jöhet a második lépés

Léptem egy szintet a fegyenc guggolásban. Végeztem a gyertyaállásos első lépéssel, simán ment a 3x50 és vasárnap készen álltam a következőre. A második lépés a bicska guggolás: alacsony támaszt fogva kell guggolni. Ebből rögtön a haladó szinttel kezdtem, 2x20-at csináltam és ez ma sem lesz másképp. Terv szerint ugye körülbelül egy hetet foglalkozom egy lépéssel, ezt heti 3-4 alkalmat jelent. A következő szintlépés tehát vasárnapra várható. A hídnál tízesével emelem az első lépést: most 5x10-nél járok, ma ebből is ennyit fogok csinálni. A híd gyakorlását a hátproblémáim miatt komolyan veszem, nagyon lassan haladok. Tegnap voltam a teremben és úgy tűnik a 13,5 kilóval guggolást szüneteltetnem kell, mert estére kikészült a hátam. Ez az egyetlen  gyakorlat, ami ennyire leterhelheti. Másik ötlet, hogy visszaveszek a súlyból, de ezt majd csak a teljes regeneráció után. Mától csak lábra és hasra edzek, egészen addig, míg fájdalommentesen nem tudom hajlítani a derekamat. A híd első lépése lesz az egyetlen felsőtest gyakorlatom. Nem vagyok túlságosan boldog, hogy le kell állnom a szép kart varázsoló gyakorlataimmal, de most muszáj pihenni. 

Guggolás: helyesen csinálom?
Ellenben a fenekemre ráfér egy kis extra formálás. Az edzőtermi guggolások és kitörések nem formálják eléggé, az otthoni gyakorlatok eddig jobban  beváltak. Tegnap készítettünk pár fotót (havi egyszer szoktuk) és nem voltam elájulva magamtól. Villanyfénynél fényképeztünk és valahogy soványabbnak tűnök, mint amilyen valójában vagyok. Nagyon nem tetszettem magamnak, levontam a tanulságot és töröltem ezeket a képeket. Van pár képem, még a francia utam után készültek, azokkal szoktam riogatni magam, ha nincs elég motivációm. Akkor, júniusban elég husi voltam, a fenekem alatt is látszott a narancsbőr. Többet ilyet nem akarok, ha lehet. Mindenesetre most erősen lecsökkent az önbizalmam. A következő fotóig még keményebben kell edzenem.

5 Comments:

Angi
2012. szeptember 4. 17:07  

Ha 13.5 kg így leterheli a hátadat, akkor ott formai gondok vannak. Járj utána, hogyan kell helyesen guggolni, mert így tényleg megsérülhetsz. Vagy túl magasan helyezed magadra a rudat (nem nyakra kell) vagy előre dőlsz, ez a két tippem van.

Az is lehet, hogy csupán még sok bármilyen súly és magában kell gyakorolnod, amíg el nem sajátítod a tökéletes formát.

Én nem hiába guggoltam és kitöréseztem nagy súllyal. Annak van eredménye, tud kerek hátsót csinálni, túl izmosat is (minden csak technika és súly kérdése), de nem szabad megfeledkezni az olyan jó kis zsírégetőkről, mint a Bodyrock. Hiába van ott izom, ha zsír fedi :)

Ami a hátadat illeti, próbáltad már a fitball gyakorlatokat?

Noémi
2012. szeptember 4. 21:50  

Kiegészítettem a bejegyzést egy képpel, látható rajta a guggolási módszerem. A hölgy jobb oldalon nem megy le teljesen, csak félig. Azt hittem nálam is ez a gond, hétfőn már így csináltam, mégis megfájdult a hátam. Ahogy nézem, lehetne egyenesebb a tartásom. Súly nélkül megy rendesen. A rudat sosem teszem a nyakamra, a hátam felső részén van.
Fitballt még eddig nem használtam, ideje lenne, ugye? Van egy videód ezzel kapcsolatban, néztem az imént. Holnap úgyis megyek a terembe, kipróbálom. Ma amúgy nem fájt annyira, de ettől még a probléma fennáll.
Nekem alapvetően nincs sok zsír a fenekemen, mert nem oda hízok, pont ezért nem túl nagy és megfelelő torna nélkül nem elég kerek. Ezért kellene nekem izmosítanom. A sétálós kitörés az egyik kedvencem most, százat szoktam csinálni, mindkét kezemben 3 kilót fogok. Te gondolom kicsit nagyobb súlyt használsz...:)

Angi
2012. szeptember 4. 23:12  

Mivel nem látom az ívét, ahogy lemész, így nehéz megmondani, jól csinálod-e. Mikor lemész teljesen, akár hátrébb is dőlhetsz attól, hogy leülsz. Nem szabad nagyon előre dőlnöd és a térded nem mehet nagyon a bokák elé. Játssz a lábfejekkel is. Valakinek jó, ha szűken vannak és előrefelé néznek, más inkább úgy áll, mint a nő a képen, kicsit szélesebben és kifelé mutatnak az ujjak. Az enyém valahol a kettő között. Én is csak addig mentem le, mint a nő, de persze kis súlynál egyértelmű, hogy lejjebb tudsz menni. Szoktam még sarok alá rakni olyan tárcsát, ami nem túl magas, de levesz egy csomó terhet a térdekről, nálam ez a 2.5 kg-os volt. Amúgy ez összesen 13.5 kg?

Én a sétálóst, ha csináltam, mindig a brutál lábedzések végén, úgyhogy örültem 100 lépésnek 5 vagy 7.5 kilóval. Viszont készült egy tanulmány, hogy nem terheli olyan szinten a farizmokat, mint sokan gondolják.

Noémi
2012. szeptember 6. 21:31  

Igen, összesen 13,5 kg. Nem sok. Mivel eddig csak otthon edzettem, nem tudok még nagyobbal edzeni. Próbáltam már zárt lábbal guggolni, de ha a vállamon van a súly nem megy. Viszont a tárcsás megoldás érdekesen hangzik, sok helyen láttam már.

Angi
2012. szeptember 6. 21:48  

Zárt lábbal nem láttam még senkit súllyal guggolni. A 13.5 kg jó kezdésnek, csak azért kérdeztem, mert a kép alapján nehéz megmondani, akár több is lehetne.

Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012