Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2011. július 2., szombat

Ez most nem a csúcs

Végre van egy kis időm beszámolni mi újság velem, mert mostanság sajnos  pihentetnem kellett a blogot.
Az elmúlt napok edzéseit leginkább a hangulatom határozta meg, egy dolog volt állandó, hogy minden másnap edzettem. Pár napig teszteltem mi történik akkor, ha kihagyom a gumiszalagot. Hát semmi jó!:D Kevésbé feszes láb, kevésbé kerek végeredmény hátsó tájékon is. Ez a szalag nagy találmány: jól kiegészíti a tornát és aki narancsbőrt nem szeretne, annak kötelező befektetés. Használata tetszetős bőrfelszínt eredményez, a formáló hatásairól nem is beszélve! Továbbra is állítom, hogy efféle eszközök nélkül a narancsőr nem mozdul: kizárólag testsúlygyakorlatokat végezni kevés. Gyorsan visszaállok én is minderre, 2-3 edzés és újra a formában leszek.:)
Közben-közben előkerült némi Réka is. Múlt hétvége vicces volt: 10 percnyi hasazás után hétfőre egész komoly izomlázam lett. :D Lebegőülésből simán megvan száz. Múltkor kicsit módosítottam azon is: van egy kisebb lábsúlyom (1 kg/db), rácsatoltam a bokámra és azzal kezdtem el. Valami ilyesmit kell elképzelni, csak én mindkét lábamat húzom:


Próbálkoztam olyannal is, hogy a hátsómra fél óráig dupla súllyal edzettem. Gondoltam rá, hogy kellene valami "sandbag"-hez hasonlító valami is a guggolásokhoz. Egyenlőre egy kis szövet táskát használok, abba rakom a lábsúlyokat a kitörésekhez is. Zuzana egyik új gyakorlata nagyon megtetszett, bár én úgy érzem erősen edzi a vállat is:

1.Guggol

2.Felegyenesedik

3. Felrúg a magasba

Combra pár napig bokára csatolt lábsúllyal lábemelgetésekkel edzettem. Némi illusztráció ehhez a gyakorlathoz:

Az ugrókötél két hétig pihent. Az egyik ok az időhiány volt a másik pedig némi mellfájdalom. Havibaj előtt előfordul kisebb-nagyobb intenzitással és így ugrálni képtelenség. Hiába a sportmelltartó, semmi nem tart annyira, hogy meg se mozduljanak közben. Ma mentem ki végre, de hát meglátszott a nagy szünet: 200-at ugráltam, egyórányi edzés után.
Mától visszaállok némi Réka popsira + gumiszalag gyakorlatokra és szeretnék heti háromszor kimenni ugrókötelezni, hogy visszanyerjem a formámat. Kereshetem a kifogásokat, de a lényegen nem változtat: ez most nem a csúcs.:) Olvastam viszont egy jó idézetet, ezzel zárnám a mai bejelentkezésemet:
"A sport megtanít becsületesen győzni vagy emelt fővel veszíteni. A sport tehát mindenre megtanít." (Ernest Hemingway)

3 Comments:

Vivu
2011. július 4. 12:44  

Jó cikk lett, tetszik hogy teszel bele illusztrációt:) Viszont lenne egy kérdésem: pontosan hol hagytad el a gumiszalagot? A 2009-es dvd comb részének az első 10percét hagytad el, vagy a popsigyakorlatoknál nem használtad?
Mert én személy szerint a popsigyakorlatoknál nem szoktam felkötni.
Viszont tegnap olyat edzettem hogy mára sikerült végre izomlázat elérni a fenék területén :D Mindig arra hajtok, hogy érezzem másnap, mert ha nem, akkor mindig azt hiszem, hogy nem volt elég hatékony az edzés...
(A gyakorlatsor egyébként a 200 kitörés lábanként, amit a Réka gyakorlatok követtek. Egész pontosan:lábemelés oldalfekvésben hajlított lábbal, illetve ugyanebben a pózban a talaj érintése térddel, valamint a négykézlábas helyzetben a kereszt, és az oldalra emelés :D Mindegyikből 4x50 lábanként, és ma már izomlázzal ébredtem:)

Noémi
2011. július 6. 21:34  

Vivi,kösz a dicséretet!:) A gumiszalagot teljesen elhagytam, mert kíváncsi voltam mi történik. De látod, hiába használtam a dupla lábsúlyt, nem volt az igazi. Popsi gyakorlatoknál én narancsbőr ellen használom, de hat a combom hátsó részére is. Izomlázat érzeni én is szeretek: szombaton csináltam egy 40 perces combedzést, fenék nélkül. Na annak másnap volt utóhatása. A 200 kitörés jól hangzik, én azt a felrúgós változatot szoktam csinálni.:) De látom már te sem támaszkodsz maximálisan a Rékára.:) A gyakorlatait érdemes beépíteni az edzésbe, de nem kell vakon követni.:) Épp a Facebook oldalán olvastam, hogy a szépségkirálynő-jelölteknek minden nap tart egy 90 perces órát.:D Gondolom ezzel nem lopta be magát a szívükbe...:D

Vivu
2011. július 7. 10:35  

Gyanítom, hogy nem:D

Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012