Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2012. április 9., hétfő

Három hónap eredménye

Nehéz felülkerekednem most a kóros önbizalomhiányomon. Két napja sikerült mindenkit kiakasztanom ezzel, szóval tegnap muszáj volt vennem egy nagy levegőt és szögre akasztanom a hülye hangulatomat. Azóta kicsit jobban érzem magam. A húsvéti nagy zabálások nálam most kimaradtak, nem ettem többet, mint egyébként szoktam. Néhány szelet süti lecsúszott ugyan, de azt hiszem ennyi belefér. Hajlamos vagyok itthon kevesebbet enni, mint munka közben. Ott a szünetekben mindig eszek, nem beszélve a koránkelésről. Reggel hatkor megeszem a reggelimet és estig gond nélkül összehozok 5 kisebb étkezést. Itthon meg elfoglalom magam mindenfélével és egyszerűen elfelejtek enni. Mindegy, holnaptól ez a probléma nem probléma többé, mivel vége a szabadságnak.:)
A héten 5 intervallum edzést csináltam, szinte minden nap. A combomra ennél jobbat jelenleg nem tudok. Annyira hatásosak a gyakorlatok, szépen formásodik a lábam. Eddig 30/10-es intervallumokban edzettem, most ezt megváltoztattam 50/10 re, így még egyszerűbbé váltak az edzéseim. Nem szeretem túlbonyolítani. Kiválasztok négy gyakorlatot és csinálok mindegyikből három kört. Egy példa:

  1. gyakorlat: Hegymászó
  2. gyakorlat: Ugrálós kitörés/ jobb láb 
  3. gyakorlat: Ugrálós kitörés/ bal láb
  4. gyakorlat: Guggolás terpeszben 
Egymás után mennek a gyakorlatok, nem egyféléből csinálom meg azonnal a három kört. Imádom ezt az edzéstípust: 12 perces, nagyon intenzív és a végén garantált, hogy patakokban folyik rólam a víz. Általában egy ugrálós gyakorlat van (pl. hegymászó, helyben futás magas térdemeléssel, négyütemű fekvőtámasz), a maradék három kicsit lassabb.
Érdekességképpen: csináltam egy kis statisztikát az edzésnaplóm alapján. December 26-án kezdtem el újra komolyan edzeni: 86 edzés (összesen 62 órányi!) áll a hátam mögött! Mindez három hónap alatt. Decemberben fél évet adtam magamnak, hogy visszanyerjem a tavalyi formám, most járok a felénél. Ezúttal én szereplek a bejegyzéshez csatolt motivációs képen. Nem vagyok tökéletes, nem vagyok modellalkat, de most úgy érzem kihozom magamból végre a maximumot. Kockákat a hasamon nem láttok, de ez a mostani állapot nekem egész megfelelő. :)

6 Comments:

Angi
2012. április 10. 6:15  

Hogy érted, hogy ugrálós kitörés bal lábbal és utána jobb lábbal? Nem váltogatod amúgy is? :)

Ha időről-időre teszel fel képet, az jó motiváció, mert mindig jobbnak kell mutasd magad, mint az előzőn :) Mi meg megmondjuk, mit látunk :)

Ezen a képen valóban vékonyabb és formásabb vagy, mint a kezdeti Bodyrock-os képen! Ha valaki nem tudná, miről beszélek: http://www.bodyrock.tv/2011/02/13/bodyrockers-noemi-vivien-rocking-for-team-hungary/

:)

Noémi
2012. április 10. 21:51  

Az ugrálós kitörés:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lzy5UZ2jah4#!

Ebben a videóban az első gyakorlat. Én neveztem el így, mert nem tudom mi a pontos neve "one leg lunge"). Az egyik legfantasztikusabb gyakorlat combra. Először az egyik lábad van elől és úgy ugrálsz, a következő intervallumban pedig váltasz. Így lesz jobb és bal.:)
Látsz változást? :) Hát ennek igazán örülök. Mindenképpen akartam már képet feltenni, mert így azt hiszem hitelesebb a blog. Tavaly jöttem rá, valójában hogy működnek a dolgok a formálás-étkezés terén. A későbbiekben jól jönnek majd az ilyen fotók. Ugyanis remélem, hogy lesz látványosabb eredménye is a sok edzésnek. :)

Noémi
2012. április 10. 21:53  

Helyesbítenék:"Split squat jumps" a gyakorlat neve...:D

Angi
2012. április 11. 11:33  

Talán szökkenős kitörés lehetne a neve közös megállapodás szerint :) mit szólsz? :)

szeretem...csinálom
2012. április 11. 13:43  

Szia!

Szerintem a tendencia a fontos, ha látod, hogy működik, amit csinálsz, az a lényeg! Formásodsz, izmosodsz! Ügyes vagy! Folytatni kell!:-)

Nekem is egész látványosan működik ez BR-os napi 12 perc, plusz a futás. Csak a kaját nehéz ehhez belőnöm, engyensúlyozni, hogy legyen erőm a km-ekhez, de ne egyek túl sokat bizonyos ételekből.

Bíztatlak, hogy csinálj fotókat, mert ezek motíválnak, nem csak Téged.

Ági

Noémi
2012. április 11. 22:02  

Angelocska: a szökkenős kitörés jó név, így legalább egyértelmű lesz melyik gyakorlatról beszélek. :)

Ági: a kajával én is gondban vagyok. Nem mindig tartom be a szabályokat és előfordul, hogy edzés közben elfogy az erőm. Erre a banán jó megoldás: edzés/futás előtt meg kell enni egyet vagy kettőt és akkor nincs hiány az energiában. És még finom is.:)

Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012