Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2013. január 14., hétfő

Elkezdődött a "fegyenc korszak"

Már két hete, hogy elkezdtem felsőtestre edzeni a Fegyencedzés lépéseit követve. Miért? Az edzőtermet láb/fenékformálásra és intervallumozásra szeretném használni elsősorban. Ezenkívül utálok külön bicepszezni, tricepszezni. Dögunalom. Valami komplex edzésterv kellett nekem, így végül kis fenntartásokkal ugyan, de a fegyencedzés mellett döntöttem. Eddig csak a guggolással próbálkoztam, fel is adtam minden egyes alkalommal. Most elkezdtem a falpumpálást, a függőleges húzást és a híd legelső lépését. Lássuk mire jutottam két hét alatt:

  • Fekvőtámasz falnál ("falpumpálás"): megy a haladó szint, ami 3x50, de a könyökömben érzett fájdalom miatt szándékozom még tovább lépni. Addig folytatom, míg az izületeim megerősödnek és ezzel együtt eltűnik a fájdalom is. Ha egy hónap kell, akkor annyi ideig.
  • Függőleges húzás: Érdekes. Nem érzem, hogy sokat adna nekem, de még próbálkozom a fogásokkal. Nem a hátamban érzem a gyakorlatot. Itt is megy a haladó szint, ami 3x40 ismétlést jelent.
  • Rövid híd ("csípőemelés"): 2x50 megy, rendesen megdolgoztatja a hátam. Holnap szeretnék kicsit többet megcsinálni belőle. 3x50 a haladó szint, ott még nem tartok.:)
Ennyi lenne a fegyenc része az új gyakorlatsornak. Érzem, hogy hatásos, de látványos eredménye csak akkor lesz, ha továbblépek a következő szintekre. Ez még csak a bemelegítés. Utána simán megy még utána a széken támaszkodós tricepszgyakorlat és a másik kedvencemből 5x10. Ez a "pike press":
A lábedzéseim is alakulnak, emeltem a súlyon, de erről majd legközelebb beszámolok.

5 Comments:

Angi
2013. január 16. 10:16  

Örülök, hogy belekezdtél! Más gyakorlatokkal vegyítve lesz igazán eredménye, én sem csak ezt csinálom, de sokat innen veszek és a hátamat, karomat, tehát a felsőtestemet egyértelműen ennek köszönhetem... persze előtte is voltak rajta izmok, de nem ennyi és már 5 hónapja nem bicepszeztem/tricepszeztem, a karom mégis nagyot nőtt :D kis szálkásítással mondjuk biztos vissza fog picit menni...

No, csinálgasd csak, a húzódzkodás második szintjét elkezdheted, nehéz lesz, készülj fel :)

Noémi
2013. január 16. 20:42  

Én is örülök, hogy elkezdtem. :D Ma először (2hét után) éreztem, hogy erősebb a könyököm. Nemsokára mehetek tovább a fekvőtámaszban.:) A húzódzkodás második szintjével még problémáim vannak: hol fogom megcsinálni? Nincs megfelelő magasságú rúd a környezetemben. Nálad olvastam, hogy a partvis/szék párosítás nem a legjobb. Az edzőteremben sincs ilyen pad. Van egy játszótér a házunk mellett, az jó lenne, de 30 centis hóban problémás:) Szóval töröm a fejem...:)

Metalozott
2013. január 16. 20:54  

Eleinte jó a partvis szék, de csak addig, amíg nem erősödsz meg... amint több ismétlés kell, nem bírja a terhelést :) Ez valójában egy nagyon problémás gyakorlat tud lenni, eszközigényes :( de ha tudod csinálni! Olyan hátad lesz, hogy csak na! :)

Metalozott
2013. január 16. 20:54  

ja bocs, megint rossz e-maillel voltam bejelentkezve.... Angelocska :P

Noémi
2013. január 16. 21:44  

A METALOZOTT névből azonnal rájöttem, hogy Te vagy :)
Kipróbálom ezt a partvis szék kombinációt. :) Van aki asztalnál csinálja, de az annyira nem szimpatikus. A sok ZWOW-tól és a tudatos háterősítő gyakorlatoktól rengeteget erősödött a hátam. Emlékszem volt egy időszakom, mikor nem nagyon edzettem felsőtestre. Én balga....:P Kinőttem ezeket a hülyeségeket talán.:)
Na de: kíváncsi leszek a patrvisos gyakorlatra. Ez az első nem ad semmit nekem. Hiába változtatok fogást, mozdulatot, nem érzem a hátamban. Mondják, hogy a második már csodákat művel. Hát csak műveljen, alig várom.:)

Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012