Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2013. március 31., vasárnap

Paleolit táplákozás

Elkezdtem belemélyedni Szendi Gábor Paleolit táplálkozás című könyvébe. Hallottam róla, jónal tűnik és mert kezd elegem lenni az egészségesnek mondott, szélsőségesnél szélsőségesebb, testépítők által ajánlott diétákból. Nem fogok egész nap csirkemellet enni rizzsel és nem akarok minden finomat megvonni magamtól. A minap egy Arnold classicot nyert magyar hölgyeménnyel láttam interjút. Ez a lány 20 éves, jó alakja van, de valamiért az arcberendezéséből és a mély hangjából arra következtetek, hogy ő valamiből nagyon sokat beszedett. Zsírt csak halolaj kapszula formájában hajlandó fogyasztani és a melle természetesen meg van csináltatva. Úgy tűnhet, hogy irigy vagyok, de ez nekem nem természetes. Kapszulákból zsírt bevinni? Hagyjon már!

Paleolit táplálékpiramis
Keresem a megfelelő diétát, mert szeretném tartani a formámat, mert nem akarok mindenféle nőgyógyászati és termékenységi zavarokkal küzdeni és nem szeretnék 50 évesen rákban meghalni. Az, hogy jelenleg valamit nagyon rosszul csinálunk, számomra a környezetemben élő rákos betegek számából egyértelmű. Mindenki számára az, de csak kevesen kezdenek el gondolkodni. Még kevesebben fogják mindezt a táplálkozásra. És most nem számolok a chipsevő kólaivókkal.
Tartom magam annyira értelmesnek, hogynem zárkózok el még az olyan szélsőségesnek mondott teóriáktól sem, mint a kenyér nélküli életmód. (Látnátok, hogy néznek rám, hogy én kenyér nélkül eszem a rántottát.) Miért ne lehetne alapvetően hibás a jelenlegi táplálkozási rendszerünk? Mi van, ha mindenért a szénhidrátok a felelősek?
Normális dolog, hogy 2 óránként megéhezek? Biztos, hogy napi ötször kellene étkeznünk? Normális, hogy ha nem jutok időben kajához, szinte rosszul vagyok? Nem hiszem. Az ilyen megválaszolatlan kérdések miatt kezdtem bele ebbe a könyvbe. Tudom, hogy a könyvben foglalt dolgokat az ember képes tényként kezelni, de nekem valahogy hihetőnek tűnik ez az elmélet. Magamon érzem, mennyivel jobb a közérzetem, ha elhagyom a cukrokat és ellenállok minden kísértésnek. Jelenleg ez foglalkoztat és kitölti a gondolataimat.
A mai edzésem röviden összefoglalva (Kb. 50 perc):
  • Fekvőtámasz falnál ("falpumpálás"): 3x50
  • Rövid híd ("csípőemelés"): 3x50
  • Bicepsz/tricepsz/vállgyakorlatok 6 kilóval
  • Pár perc has: plank (minden oldalra), biciklizés
A végén pedig, hogy fejlesszük a hajlékonyságomat, ezt gyakoroltam:


0 Comments:

Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012