Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2011. június 18., szombat

Narancsbőr nélkül

A napokban Bodyrock Tv-n narancsbőrrel kapcsolatos vita folyt, mert állítólag Zuzanának is van és egyszerűen nem tud tenni ellene. A hozzászólok 99 %-át érinti ez a probléma és úgy érzem ezt most nem hagyhatom szó nélkül. Narancsbőre szerintem kortól és testalkattól függetlenül mindenkinek lehet. Igen, a vékony lányoknak is van. Az ok sok minden lehet: túlsúly, helytelen táplálkozás, mozgáshiány. El lehet-e tűntetni? Igen. Rendszeres edzés, a problémás részekre koncentrált gyakorlatok, cukormentes étrend kell hozzá. Vivivel, útban Kőszegre alaposan megtárgyaltuk ezt a témát (ha mi ketten találkozunk ,akkor mindig a mozgás a legelső megbeszélnivaló :D) és a következőre jutottunk: elég egy hétre leállni az edzéssel és az alattomos kis gödröcskék már láthatóvá válnak. A lényeg azonban, hogy kordában lehet tartani. Heti 3-4 edzés mellett nekem jelenleg nincs. A legjobb Zuzana és Rubint Réka gyakorlatait kombinálni: a kettő kicsit sem hasonlít egymásra. Zuzanával el lehet égetni a felesleges zsírpárnákat, Rékával pedig lehet formálni. Minden egyórás edzésemben van fenék és combformálás. Ami a gyakorlatokhoz szükséges:

  • lábsúly (az enyém 2 kg/db)
  • gumiszalag 
A 25-30 perces popsit a lábsúllyal a bokámon és az összekötött gumiszalaggal a térdemen csinálom végig. Két alapgyakorlat, amiből lábanként kétszer 50-et csinálok:

 Lábemelés fel 

 Lábemelés nyújtott lábbal kiinduló helyzet

Lábemelés nyújtott lábbal 

A képek csalósak (Réka Facebook oldaláról szedtem le őket), gyerek nem szükséges hozzá.:D Komolyra fordítva a szót: minden popsiedzés végén ráteszem az egyik bokámra mindkét lábsúlyt és az első képen látható gyakorlatból megcsinálok 50-80 ismétlést lábanként. Ezután következhet még 10 perc combformálás (bokámon a szalaggal), aztán 300 guggolás (a nagy kedvenc) és ha még van erőm akkor némi Zuzanás gyakorlat. Vállamra teszem a lábsúlyt és kitöréseket végzek, 3x50-et lábanként. A legjobb ha mindkét súly a vállon van, de ezt mindenkinek magának kell eldönteni.:)
Ha ezek mellett elmarad a cukor és a csoki , akkor el kell tűnnie annak a fránya narancsbőrnek. Zuzana nem csinál ilyeneket, ahogy Rékától sem láttam még testsúly-gyakorlatot. A kettő együtt a tökéletes kombináció.:)

6 Comments:

Vivu
2011. június 19. 21:37  

Na végre végre egy konkrét megoldás!!!:) Azt hiszem sok embernek segítünk ezzel...Mióta kipróbáltam ezt a dupla súlyzós megoldást edzés végén, nálam is észrevehetően javult a helyzet:) Megpróbáltam megosztani e tapasztalatainkat a Susana oldalán is, de nem engedte nyilvánosságra kerülni a konkurencia linkjét:D Pedig szerintem sokan örültek volna egy ilyen világos leírásnak, mint ez a cikk itt:)

Noémi
2011. június 19. 22:02  

Köszi Vivi!:)Most meg Zuzi titokban edz otthon a Réka videóra.:D Hihetetlen, hogy nem jelent meg az a komment, pedig mit kerestem....
Örülök, hogy bevált, amit javasoltam.:) Te vagy az élő példa rá, hogy nemcsak nálam működik. Aztán lehet, hogy mi valamilyen kivételes adottságokkal rendelkezünk.:D

Süviandi
2011. június 19. 22:59  

Úgy emlékszem megjelenik csak jóváhagyásra vár, nézzétek meg néhány nap múlva!

Vivu
2011. június 20. 13:05  

Megnéztük. Már egy hete kommenteltem és nincs köztük, szóval biztosan nem hagyta jóvá:) De nem baj, gondoltam rá, hogy lehet nem fogja engedni, de egy próbát megért... Legalább aki nézi a Noémi blogját tudja, hogy megvan a tuti recept;) (Amit évek folyamatos edzéstapasztalata támaszt alá...) Nálunk legalábbis bevált, de szerintem másoknak is biztosan használ:)
Olyan ez, mint pl. a hasizom probléma: arra is több év után jöttünk rá, hogy nem feltétlenül a felülésektől lesz szebb a hasfal. Noéminél pl az ugrókötél sokkal jobban bevált. Ez nekem elsőre feltűnt mikor hazajöttem Tirolból és 3 hónap után újra találkoztunk.

Noémi
2011. június 21. 21:16  

A tapasztalat hozza az eredményeket. Mivel nem rendelkezünk személyi edzővel, mindent magunkon kellett kipróbálni.:) Aztán a kísérletezésnek az lett a vége, hogy most egészen normális hasam van. Ehhez az is kellett, hogy diétázzak kicsit.
Öszintén remélem, hogy más is hasznát veszi ezeknek a gyakorlatoknak. Kitartónak kell lenni és akkor narancsbőr sehol.Vivi, nálad kitartásból nincs hiány.:) A hozzászólásod viszont tényleg nem jelent meg...:D

Angelocska
2012. január 6. 22:42  

Igen, a lényeg, hogy legyen a gyakorlatok között olyan, ami az izmokat formálja (így lesznek erős kötőszövetek, amik nem engedik kibukni a gödröket!) és amik égetik a zsírt (azok maguk a gödrök!). Hogy a Réka lehet-e a másik fele a megoldásnak, nem tudom. Biztosan az is lehetséges, nekem sajnos már nem :( egy idő után egyre nagyobb terhelés kell, a szervezet megszokja :( Én ma voltam kondiban és képzeld: feljebb vittem azt a súlyt, amit hónapok óta használtam, egyszerűen a Bodyrock-tól erősebb lett a combom, többet bír... még betegen is :) Egy biztos: ha valaki elég vékony és formás, tehát mozog eleget és attól vékony, nem pedig a koplalástól, nagy valószínűséggel elmúlik, vagy a teljes minimumig visszaszorul a narancsbőr.

Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012