Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2012. január 4., szerda

Egy szinttel magasabban

Elérkezettnek láttam az időt, hogy kissé továbblépjek a gyakorlatok nehézségét illetően. Bár egyelőre még Réka programjaira edzek, ideje segédeszközöket is bevetni. Elővettem a lábsúly mellé a gumiszalagjaimat. Jelenleg három van:

  • Piros színű: még a Lidlben vettem, közepes erősségű. Rövidre csomóztam, így az ellenállása nagyjából megfelel a zöld színű thera-band szalagnak. Ezt használom a popsigyakorlatokhoz, mert rövid, így ha rátérdelek és úgy emelgetem a lábam, kellőképpen nehezíti a gyakorlatokat.
  • Kék színű: szintén a Lidlben beszerzett csomagból való, az erőssége ugyanolyan, mint a pirosé. Annyiban különbözik csak, hogy hosszabbra kötöm össze, így a bokámon ideális kiegészítője a combformálásnak.
  • Kék színű thera-band szalag: ez egy külön kategória. A thera szalagokról annyit érdemes tudni, hogy nagyon jó minőségűek, az erősségük színtől függően változik. A pirosat a kezdőknek ajánlják, a zöldet rendszeresen sportolóknak, a kéket pedig haladóknak. A zöldet szoktam megvásárolni, de mivel az elszakadt és csak a kék volt beszerezhető, most ilyen van. Jóval erősebb, mint a másik kettő. Réka felsőtest edzéseihez használom. Ezt nem kötöm össze, mert amíg lehet, az ára miatt (2500-3000 Ft) szeretnék vigyázni rá. Nőknek kezdésképpen mindenképpen a zöldet ajánlom.
    Egy ilyen gyakorlathoz jól jön a gumiszalag

     A mai edzésem 20 perc popsi, 20 perc comb és 20 perc has blokkból állt össze. Az első kettőnél  szalag nagyon megnehezítette a dolgom, a hasnál pedig egykilós lábsúlyt csatoltam a bokámra. Tudom, hogy ez most nehéznek tűnhet, de valahol el kell kezdeni. Megvolt a bemelegítő hetem, jöhetnek sorban a keményebb tornák. Holnap ugrókötél- felsőtest kombináció következik.
    Hétköznapokon jóval nehezebb nekiállni mozogni, mint hétvégén vagy szabadság alatt. Nem szabad elfelejteni azonban, hogy a semminél 20 perc is több. Sőt, létezik olyan 5 perces bodyrock edzés, ami után annyira marad csak energia, hogy a padlón elfeküdjünk. Elő kell venni újra és újra az újévi fogadalmakat, elfelejteni a kifogásokat, felvenni az edzőcipőt és hajrá!

    2 Comments:

    Angi
    2012. január 5. 12:39  

    Létezik olyan 4 perces bodyrock :)))

    Elkezdtem letölteni a 2011-es Rékát, de az első egyharmad 5 perccel a vége előtt lefagyott :( ma majd újra nekilátok, aztán kipróbálom, ha lent lesz... nekem a kombinált edzések jönnek be, a csak láb az ok, mert kellőképpen kombinált Rékánál, de a csak popsikat nagyon nem tartom célravezetőnek. A Réka második videója, amiben még aránylag vézna nőként egy úszómedence mellett tornázik és az első babáját várja, szerintem elég jó és kezdők és haladók is kipróbálhatják. Kíváncsi vagyok, vajon a 2011 jobb-e 2010 után, mert azt egyszer csináltam meg, vagyis volt, amelyik részét egyszer sem csináltam végig, többet nem kellett...

    Noémi
    2012. január 5. 21:21  

    Szerintem a 2011-es DVD jobb, mint a 2010-es. Van azon is egy 40 perces popsi blokk, de valamiért nem vált a kedvencemmé. A felsőtestet ki sem próbáltam, a comb ugyanolyan, mint az eddigiek.
    A 90 perces alakreform órát pedig nem értettem: minek kell 40 percig folyamatosan guggolni?!

    Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012