Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2014. január 23., csütörtök

Kérdés

Ma azonkívül, hogy kiedzettem magam lábra ezzel az edzéstervvel, egy kérdés merült fel bennem. Tud-e valaki olyan jógavideót mutatni nekem, ami kezdőknek való, nem unalmas, körülbelül 30-40 perces és formáló hatású? Hétvégére keresek valami hasonló elfoglaltságot edzés gyanánt. Annyian dicsérik a jógát, de én nem mozgok otthonosan a témában. Edzett vagyok, de szerintem ez ha jógáról van szó, nem sokat ér. Kedves blogolvasók, segítsetek! :)

Én is ugyanilyen kezdő vagyok a jógához :)

12 Comments:

Lippai Gábor
2014. január 23. 23:23  

nocsak, megjött a kedved hozzá? :)
adok pár kiindulópontot :)
http://pilates.blog.hu/2013/07/18/jogakalauz

http://www.youtube.com/watch?v=C5MJQttTuyQ

illetve ezt csak akkor ha elmúltál már 18. :P
http://www.yogaundressed.com/

Noémi
2014. január 24. 6:11  

Azért jött meg a kedvem, mert jó lenne néha valami nyugis edzés hétvégére pl. :)
Köszönöm a linkeket. Bár úgy gondolom az utolsó inkább számodra érdekes :D

Lippai Gábor
2014. január 24. 11:13  

semmi hátsó szándék nincs az utolsóval kapcsolatban. :)
ha megnézed az oldalon az előzetes videókat, akkor láthatod hogy 100%-osan művészi a kidolgozása. mind a kép, mind a zene, mind a magyarázó hang alatta teljesen profi (egy lengyel srác amúgy az operatőr). sőt, kényelmi szempontból ez így tényleg jobb, mert az embert nem akadályozza a ruha mozgás közben. :)

Lippai Gábor
2014. január 24. 11:17  

azt azért még elmondom, hogyha a core izmaidat még sosem fejlesztetted, akkor az első 15 perc után már levegőért fogsz kapkodni és szakadni fog rólad a víz. :)
illetve 1 jó tanács, jóga előtt lehetőleg 2 órával már ne egyél, mert tele hassal nem fog menni, illetve vizet is csak mértékkel. :)

Noémi
2014. január 24. 14:00  

Nem is a hátsó szándék miatt mondtam. Csak ha dekoratív, ruha nélküli nők jógáznak, abban te valószínűleg nagyobb örömödet leled, mint én .:D
Nagyon köszönöm a jó tanácsokat, minden apró tényező számít az edzésnél. Általában edzés előtt egy órával eszem, de majd figyelek. :)

Lippai Gábor
2014. január 24. 16:26  

akkor +1 dolog, ami lényeges.
a jógában a mozdulatokat összhangba kell hozni a ki és a belégzéssel, amikor ez az összhang megvan és szép folyamatos az egész, azt hívják flow-nak. általában amikor összegörnyedős pózok vannak, akkor van a kilégzés, a nyújtottabb pózoknál meg a belégzés, általában. de persze vannak pózok, ahol van ki és belégzés is.
pont ezért fárasztó a dolog, mert tanulni kell, hogy meglegyen az összhang.
ugyanis a leglényegesebb része az, hogy csak orron keresztül szabad (vagyis kellene) lélegezni, lehetőleg nyugodtan, szuszogás és lihegés nélkül. :)
majd számolj be hogy milyen volt, mert most már érdekel. :D

Noémi
2014. január 24. 21:00  

Tudod,én eddig azért nem foglalkoztam a jógával, mert időpocsékolásnak tartottam. Nekem mindig olyan edzés kellett, ami a lehető leghatékonyabban és leggyorsabban formál.
Mikor elkezdtem edzeni, nagyon vékony voltam. 46-48 kg a mostani 53-hoz képest. Én a többséggel ellentétben hízni szerettem volna. Egy nőiesebb, formásabb alak volt a célom.
Mindig voltak időszakaim: Rubint Rékával kezdtem, aztán volt Bodyrock Tv-s intervallumos időszak, ugróköteles hetek-hónapok, aztán most a súlyzós edzésnél tartok. Most először érzem, hogy látszik rajtam az edzés. Most már foglalkozhatok a jógával, mert a forma többé-kevésbé megvan. Nem tudom melyik nap szánom rá magam, de mindenképpen beszámolok a tapasztalataimról :)

Vandy
2014. január 24. 23:00  

A jógát mindenképpen próbáld ki! Én kb. másfél éve fokozatosan leálltam a többi mozgásformával, mert a jógába teljesen beleszerettem. Most már örök hűséget fogadtam neki :D Erősít, hajlékonnyá tesz, egészségesebb vagyok, mint valaha, nem fájnak az ízületeim (a sok ugrálástól régebben bizony fájtak).
A youtube-on készítettem egy pár lejátszási listát, bogarásszál belőle, bele tudsz nézni, hogy érdemes nekiállni vagy sem... Vegyesen vannak a videók, kezdőtől haladóig, csak az időt vettem figyelembe.
https://www.youtube.com/user/insanityvandy/videos?view_as=public
Ezen az oldalon is érdemes körülnézni:
http://www.doyogawithme.com/

Vivi
2014. január 27. 17:01  

Kipróbáltad végül? :) Van esetleg valami tapasztalat?

Noémi
2014. január 27. 19:11  

Köszönöm Vandy a linkeket, minden segítségnek örülök. :)
Vivi: nem még nem próbáltam ki. :D
2 nap pihenő után ugrálásra vágytam, megcsináltam jóga helyett a 40 perces Fittarénás edzést, amit még Te ajánlottál. A jógát arra szánom, mikor hétvégén az edzőtermes napok után mozogni szeretnék, de csak nyugodt verzióban. :)

Lippai Gábor
2014. január 28. 10:09  

halogatod, halogatod, aztán nem lesz belőle semmi. :P

Noémi
2014. január 28. 20:12  

Mindent a maga idejében :D

Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012